La caixa negra “?”
és un recurs didàctic que m´agrada moltíssima com a activitat inicial quan
comencem una unitat nova. La intenció principal d´aquesta activitat és captar
l´atenció de l´alumnat. I... com ho fem?
1-
Agafem
una caixa de cartó (de sabates, detergent, cereals...). Que no siga xicoteta.
2-
Fem forats
amb forma circular pels costat. D´uns 10 cm de diàmetre, ja que els forats són
per a ficar les mans amb la aixa tancada.
3-
Pintem
de negre la caixa sencera o en lloc de pintar-la podem cobrir-la amb paper xarol.
Deixem eixugar.
4-
En una
cartolina blanca dibuixem el signe d´interrogació varies vegades, gran i gros. Retallem
els dibuixos i els peguem a la caixa. Crec que amb tres signes d’interrogació
és suficient: uno per a cada part frontal de la caixa (x2) i un altre per a la
part superior de la caixa (si és de sabates: la tapa).
Una vegada tingueu
la caixa, es tracta de ficar objectes a l´interior sense que ningú puga veure
que hi ha dins. Ficant les mans pel forats laterals, provareu a endevinar què
objecte esta dins de la caixa. Quan comences un tema nou, la teua esperança és
que els xiquets i xiquetes mostren interès per la matèria i estiguen motivats. Creant
expectació i donant protagonisme als alumnes dins de l´aula, aconsegireu una
atenció plena i moltíssimes ganes de
participar.
Per fer aquesta
activitat a la meua unitat didàctica, començaria introduint objectes quotidians
i del entorn del xiquets com per exemple: una pilota de tenis, dados, bolis,
monedes... Un voluntari eixirà al mig de la classe on hi ahura una mesa amb la
caixa. Aquest xiquet ficarà les mans dins de la caixa per tractar de endevinar
que objecte està dins. Encara que conega la resposta no podrà dir-la, ja que
haurà d´explicar als seus companys quina forma té el objecte, què tacte, etc. fins
que endevinen l´objecte.
Vos deixe un vídeo per a que vegueu una dinàmica pareguda amb la caixa negra "?" i el sentit del tacte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada